środa, 24 kwietnia 2013

Ciasteczka owsiane

Cześć,
Nazywam się Ola. Ten blog będzie dla mnie motywacją do działania i wymyślania nowych "zielonych" przepisów, mam nadzieję, że stanie się dla Was inspiracją do zmieniania swoich nawyków na lepsze.
Pierwszym przepisem, jaki chciałam Wam zaprezentować, są ciasteczka owsiane. Sposób wykonania znalazłam na jednym z blogów. 
Na wykonanie ok. 13 ciastek potrzebne są:
  • 2 szklanki płatków owsianych (najmniej przetworzonych)
  • 0,5 szklanki cukru 
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki wody
  • 1 jajko
  • 2 łyżki sezamu białego*
  • 2 łyżki rodzynek*
  • 4-5 posiekanych orzechów włoskich*
Suche składniki mieszamy w dość dużej misce. Dodajemy wodę, jajko i znów mieszamy. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy powstałą masę. Ciastka mogą mieć różne kształty, ważne, aby nie były grubsze niż 1 cm. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni (nie włączamy termoobiegu!) i pieczemy przez ok. 20 min. Zostawiamy ciastka przez chwilę w piekarniku. Później wyjmujemy je i czekamy aby stwardniały. Każde ciastko ma ok. 140 kcal.
 *Sezam, rodzynki i orzechy włoskie można zamienić na np. wiórki kokosowe, orzechy laskowe, suszone jabłka czy inne bakalie, wszelkie kombinacje tylko urozmaicą deser.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszy mnie każdy komentarz od Was, jeśli macie pytania, sugestie lub po prostu się Wam coś podoba - komentujcie!